Categories Fără categorie

Reciclarea catalizatorului auto

Un catalizator contine elemente chimice care provoaca si / sau accelereaza reactiile chimice fara a lua parte la ele.Convertorul catalitic de gaze de esapament dintr-un motor pe benzina sau motor diesel asigura, de asemenea, o astfel de reactie chimica.

Pe langa motive economice, exista si un motiv ecologic important in reciclarea convertorului catalitic. Platina, rodiul si paladiul sunt relativ rare in natura si trebuie exploatate cu cheltuieli mari. De exemplu, trebuie extrase pana la 300 kg de roca pentru a extrage 1 gram de platina! Acest lucru poate fi realizat intr-un mod care este mai ecologic si conserva resursele folosind un catalizator monolit de 3 kg. Cantitatea totala de platina pe convertor catalitic este de aproximativ 2 – 4 grame, motiv pentru care reciclarea catalizatorului este, de asemenea, utila din punct de vedere ecologic.

In interiorul carcasei de otel a convertorului catalitic de gaze de esapament pentru autovehicule se afla suportul, care consta fie dintr-un monolit ceramic, fie din metal si este incorporat intr-o plasa de sarma rezistenta la caldura. Purtatorul este traversat de cateva mii de canale prin care circula gazele de esapament. Pe suport este aplicat un strat intermediar, asa-numitul strat de spalare din oxid de aluminiu, ceea ce mareste suprafata extrem de mult. Stratul catalitic de pe invelisul de spalare este format din platina, rodiu si paladiu. https://colectarecatalizatoare.ro https://depozituldecatalizatoare.ro

Procesul de reciclare consta din trei etape ale procesului:

Materialul catalizator este de obicei deschis si expus mecanic si manual prin taierea acestuia cu ajutorul foarfecelor hidraulice sau a ferastraului cu banda, cunoscut in industrie sub denumirea de stripare. Cu toate acestea pot aparea prafuri toxice si respirabile care trebuie extrase si filtrate. Prin urmare, sunt prescrise dispozitive speciale de protectie. Prin urmare, acest lucru nu functioneaza nici pentru atelierele din curtea casei. * Resturile rezultate din otel (otel inoxidabil, otel cromat) pot fi topite si prelucrate in produse noi din otel.

Suportul ceramic taiat si sfaramat poate fi macinat in pulbere intr-o moara impreuna cu praful acumulat. In timpul acestei a doua „digestii”, componentele ceramice sunt separate de stratul intermediar valoros (stratul de spalare).Pe parcursul intregului proces, stratul de spalare eliberat este captat prin aspiratie si colectat central. Sistemele de eliminare a prafului asigura captarea maxima (99,9%) a substantelor care contin metale pretioase. Aici, dupa demontare, metalul purtator este maruntit, iar metalul pretios este frecat in mori prin rotire continua.

Intr-un centru reciclare catalizatoare , asa-numitele rafinari, metalele pretioase sunt topite dupa prelucrarea anterioara, astfel incat la final se creeaza bare si alte produse semifabricate care pot fi vandute din nou.

Odata cu intrarea in vigoare a Ordonantei privind catalogul deseurilor (AVV) la 1 ianuarie 2002, convertoarele catalitice folosite cu fibre ceramice sunt „deseuri care necesita o monitorizare speciala”. Acestea sunt supuse Ordonantei de verificare si pot fi colectate, transportate si reciclate numai pe baza unui certificat de eliminare valabil. Sistemele pentru depozitarea si tratarea a mai mult de o tona de capacitate exceptionala pe zi trebuie aprobate in conformitate cu Legea federala privind controlul imisiilor, luand in considerare potentialele pericole pentru mediu si sunt responsabile pentru conversia chimica a gazelor de esapament.