Sfaturi pentru a fi un bun Content Writer

Exista multa confuzie cu privire la abilitatile necesare pentru a scrie un continut. Din moment ce stim cu totii sa citim si sa scriem, teoretic am putea fi toti scriitori… nu-i asa? Raspunsul este  ca nu, indiferent de ceea ce spun altii. Dar acest lucru pare greu de crezut pentru unii. Diferenta dintre un scriitor de continut independent si, de exemplu, un dezvoltator web independent este ca toata lumea este convinsa ca este calificata pentru prima. Dar am vesti : nu e adevarat.

Scrierea continutului este o meserie invatata, perfectionata si dezvoltata in timp.  Content writerii buni isi petrec o mare parte din timp cercetand si familiarizandu-se cu produsele clientilor lor si creand un portofoliu de lucrari care contine stiluri si voci diverse.

Valoarea continutului online

Pe masura ce internetul devine din ce in ce mai important in viata noastra, continutul bun devine din ce in ce mai valoros. Avand continut de calitate pe pagina sau aplicatia unui startup poate face diferenta intre succesul si esecul acestuia. Valoarea marketingului de continut (adica modul de atragere si pastrare a clientilor prin crearea de continut relevant si de calitate) este din ce in ce mai recunoscuta la nivel global ca o alternativa legitima la publicitatea platita – si mai valabila pe termen lung.

Continutul unui site web este vocea unui brandsi acea voce transmite potentialilor clienti mesajele si valorile sale. Este esential ca oricine scrie aceste continuturi sa cunoasca profund subiectul si publicul caruia ii este prezentat si nevoile sale.

In esenta, scriitorul de continut trebuie sa poata gandi ca publicul si compania in acelasi timp, creand o punte intre cele doua pentru a consolida valoarea marcii, consolidandu-si in acelasi timp prestigiul ca autoritate in domeniu.

Deci, ce ar trebui sa tineti cont pentru a va incepe cariera ca scriitor independent de continut?

  1. Gaseste tonul

Daca aplicati pentru un loc de munca independent ca scriitor de continut pentru pagina, blogul sau newsletter-ul unei companii, este esential sa va informati. In ce ton comunica potentialul angajator in prezent cu clientii sai? Este un text informativ, prietenos sau ambele? Este interesant, va place sa-l cititi sau este ceva care are nevoie de imbunatatire – la care ati putea contribui?

  1. Concentrati-va pe fluiditate si nu pe cantitate

Chiar daca ati studiat literatura ani de zile si v-ati petrecut tineretea visand sa reusiti ca romancier de politie, atunci cand scrieti continut pentru site-uri web, este la fel de important sa acordati atentie lizibilitatii textului in ceea ce priveste mesajul in sine. Asa ca uitati de naratiunea lirica cu fragmente de text neincetate.

Acordati atentie formatului pe care clientul il foloseste in mod normal. Are paragrafe lungi, fara imagini si fara sfarsituri de pagina? Treaba ta nu este doar de a face materialul atragator, ci de asemenea, pentru a-l face mai usor de citit.

Utilizati paragrafe scurte.Utilizati marcatori, subtitluri si instructiuni pas cu pas. Acest lucru va va ajuta sa pastrati cititorul pe pagina si, de asemenea, va face Google capabil sa va clasifice site-ul  mult mai usor.