Antrenamentul cu greutati

Antrenamentul cu greutati

Antrenamentul cu greutati, cunoscut si sub numele de „culturism” sau „fitness cu greutati”, este o forma de exercitiu fizic care implica folosirea de greutati, cum ar fi gantere, barbell-uri sau aparate de fitness pentru a imbunatati forta, masele musculare, densitatea osoasa si tonusul muscular.

Exista mai multe tipuri de antrenamente cu greutati, cum ar fi antrenamentul cu greutati libere, antrenamentul cu aparate si antrenamentul cu greutati proprioceptive. Antrenamentul cu greutati libere implica folosirea de greutati libere, cum ar fi gantere sau barbell-uri, in timp ce antrenamentul cu aparate foloseste aparate special proiectate pentru a lucra anumite grupe musculare. Antrenamentul proprioceptiv implica exercitii care imbunatatesc echilibrul si coordonarea, cum ar fi exercitiile cu bosu sau cu mingea medicinala. Pentru a evita accidentele, vezi aici cateva greseli pe care le facem cand ne antrenam.

Antrenamentul cu greutati poate fi benefic pentru o varietate de obiective, cum ar fi imbunatatirea fortei musculare, cresterea masei musculare, scaderea grasimii corporale, imbunatatirea densitatii osoase si imbunatatirea posturii. De asemenea, poate fi utilizat pentru a preveni pierderea masei musculare si a fortei in timp ce imbatraniti.

Este important sa incepeti cu greutati usoare si sa va cresteti progresiv incarcatura in timp ce va imbunatatiti forta. Este, de asemenea, important sa includeti o varietate de exercitii pentru a lucra toate grupele musculare si sa alternati zilele de antrenament pentru a permite muschilor sa se odihneasca si sa se refaca intre antrenamente. Cea mai buna solutie este sa iti faci un abonament la sala.

Beneficiile antrenamentului cu greutati

  • Dezvoltati oase puternice. Prin stresarea oaselor, antrenamentul de forta poate creste densitatea osoasa si poate reduce riscul de osteoporoza.
  • Gestioneaza-ti greutatea. Antrenamentul de forta va poate ajuta sa va gestionati sau sa pierdeti in greutate si va poate creste metabolismul pentru a va ajuta sa ardeti mai multe calorii.
  • Imbunatatiti-va calitatea vietii. Antrenamentul de forta va poate imbunatati calit atea vietii si va poate imbunatati capacitatea de a face activitati de zi cu zi. Antrenamentul de forta va poate proteja, de asemenea, articulatiile de rani. De asemenea, cresterea muschilor poate contribui la un echilibru mai bun si poate reduce riscul de cadere. Acest lucru va poate ajuta sa va mentineti independenta pe masura ce imbatraniti.
  • Gestionati afectiunile cronice. Antrenamentul de forta poate reduce semnele si simptomele multor afectiuni cronice, cum ar fi artrita, durerile de spate, obezitatea, bolile de inima, depresia si diabetul.
  • Imbunatatiti-va abilitatile de gandire. Unele cercetari sugereaza ca antrenamentul regulat al fortei si exercitiile aerobice pot ajuta la imbunatatirea abilitatilor de gandire si de invatare pentru adultii in varsta.

Antrenamentul de forta se poate face acasa sau in sala de sport. Alegerile comune pot include: Greutate corporala. Puteti face multe exercitii cu putin sau fara echipament. Incercati flotari, tractari, scanduri, lunges si genuflexiuni.

Tuburi de rezistenta. Tubul de rezistenta este un tub ieftin, usor, care ofera rezistenta atunci cand este intins. Puteti alege dintre multe tipuri de tuburi de rezistenta in aproape orice magazin de articole sportive sau online.

Ganterele sunt instrumente clasice de antrenament de forta. Daca nu aveti greutati acasa, puteti folosi conserve grele. Alte optiuni pot include folosirea mingilor medicinale sau a clopotelor pentru ibric.

Aparate de greutate. Majoritatea centrelor de fitness ofera diverse aparate de rezistenta. Puteti investi in aparate de greutati pentru a fi folosite si acasa.