Categories Fără categorie

Tot ce trebuie sa stii despre apartamentare cu Eurosurvey

Poate parea ca blocurile au fost dintotdeauna impartite in apartamente si ca nu este niciun proces dificil in spatele acestui lucru. In realitate, lucrurile nu stau deloc asa. Inainte ca o cladire sa fie subdivizata, este necesara parcurgerea unor etape complexe, care sa stabileasca parametrii de lucru si sa aduca aceasta activitate in sfera legalitatii, astfel incat sa nu existe nicio problema pe viitor. Afla de la Eurosurvey informatii utile despre apartamentare si asigura-te ca vei primi toate informatiile corecte de la specialistii care sunt pregatiti sa iti fie alaturi atunci cand pornesti o asemenea procedura.

Care sunt actele de care ai nevoie?

La fel ca oricare alta etapa de o asemenea amploare, si apartamentarea necesita un dosar ce cuprinde documentatia tehnica si autorizatii. Pe scurt, este nevoie atat de acte juridice din partea proprietarului, cat si de documentatia realizata la fata locului de catre un inginer topograf.

În conformitate cu prevederile legale se alcatuieste un dosar care trebuie să cuprindă următoarele:

  • Extrasul de carte funciară (original sau semnat electronic Documentul se obține de la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară.
  • Copii după actele de identitate ale proprietarilor (pentru persoanele fizice).
  • Copie după certificatul de înregistrare fiscală (în cazul persoanelor juridice).
  • Planurile imobilului.
  • Acordul creditorului ipotecar (atunci când imobilul apartamentat are inscrise sarcini în extrasul de carte funciară).
  • Copie după ultima documentația cadastrală avizată de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară.

Certificatul de atestare a edificării/extinderii construcției. Atunci când terenul este ipotecat, înscrierea noii construcții se face numai cu acordul scris al terței persoane ce dispune de acest drept. Construcţiile nefinalizate, înscrise în cartea funciară, care nu au proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, nu pot fi apartamentate.

Cu ajutorul masuratorilor efectuate in teren se va putea obtine documentatia necesara inscrierii constructiei in evidentele de cadastru si Carte Funciara si documentele aferente acestei etrape: certificatul de atestare a edificarii/extinderii constructiei, adeverinte pentru numar postal pentru imobilul in cadrul caruia este edificata constructia.

Pentru a facilita pe cat posibil aceasta etapa premergatoare, poti cere oricand ajutorul inginerilor Eurosurvey, iar ei se vor ocupa de fiecare detaliu, astfel incat sa poti incepe imediat demersurile propriu-zise.

Descopera detaliat etapele apartamentarii

De indata ce intabularea constructiei este finalizata, se poate incepe procedura de apartamentare. In prima faza se intocmeste documentatia cadastrala si se obtine avizarea de catre OCPI. Ulterior, este nevoie de prezentarea la un birou notarial pentru a obtine actul de apartamentare. In final, acesta se noteaza la OCPI, astfel incat fiecare unitate individuala sa fie inscrisa intr-o Carte Funciara proprie.

Aceste proceduri trebuie sa respecte un cadru legal bine determinat si de aceea, in efectuarea lor, este important sa apelati la firme de incredere care sa va garanteze incadrarea in sfera legii. In acest sens, Eurosurvey este si a fost intotdeauna un colaborator de incredere in raport cu astfel de actiuni, pentru ca accentul este pus pe calitate si corectitudine din toate punctele de vedere.