LavAzza nu este doar prima companie italiana de cafea, ci si una dintre cele mai importante companii de profil din lume. Mai ales daca esti un adept si un iubitor al cafeinei, cel mai probabil ca ai descoperit pana acum gustul desavarsit oferit de o cafea LavAzza disponibila si la H2On. Insa, ai reusit pana acum sa-i descoperi si istoria? Iata cateva fapte interesante din spatele uneia dintre cele mai faimoase si legendare companii din Italia.
Istoria lui Luigi Lavazza
Istoria firmei LavAzza incepe, in Torino, cu un mic magazin alimentar deschis la sfarsitul secolului al XIX-lea de catre fondatorul companiei, Luigi Lavazza. Acesta a inceput sa devina cunoscut pentru amestecurile inedite de cafea pe care le gandea in functie de gusturile clientilor sai. In timp, micul magazin alimentar s-a transformat intr-o cafenea si, ulterior, Luigi a inceput o intreaga afacere bazata pe cafea.
Ulterior, in anul 1965, a fost inaugurata o noua fabrica de prajire a cafelei LavAzza, care era si cea mai mare din Europa, la vremea aceea. In mod impresionant, aceeasi fabrica este una dintre cele mai importante fabrici de cafea din lume si in ziua de astazi, la 50 de ani de la infiintare.
Inovatia din ceasca de cafea LavAzza
Evolutia a continuat pentru LavAzza dupa inventarea unor recipiente speciale pentru stocarea cafelei, in anii 1920 si 1950. LavAzza a fost, de asemenea, prima companie de profil din Italia care a introdus, in anul 1971, o punga vidata pentru pastrarea proaspata a cafelei. Aceasta este inca folosita si astazi, astfel ca poate fi considerata a fi o idee inovatoare ce a reusit sa schimbe intreaga industrie a cafelei.
La acel moment, majoritatea iubitorilor de cafeina din lume, inclusiv cei mai pretentiosi clienti italieni, erau deja cuceriti de gustul inedit oferit de o cafea LavAzza. Anii ’80 au marcat perioada extinderii internationale a companiei, atunci cand mai multe filiale s-au deschis in diferite tari din lume.
Cafeaua LavAzza in ziua de astazi
Astazi, LavAazza poate fi gasita in peste 90 de tari. Din Suedia si pana in Noua Zeelanda, din Africa de Sud si pana in Bolivia, aceasta marca ofera consumatorilor sai cele mai bune soiuri de cafea din intreaga lume.
Anual, compania estimeaza ca vinde in jur de 2 miliarde de capsule de cafea LavAzza si 14 miliarde de cani de cafea, ceea ce inseamna aproximativ 38 de miliarde de kilograme de cafea. Poate ca nu ar trebui sa fie de mirare ca mai bine de jumatate din veniturile anuale provin de pe piata italiana, acolo unde consumul de cafea nu este doar un obicei zilnic, ci un mod de viata!
LavAzza se bucura de un succes impresionant. Dar nu trebuie omis faptul ca se afla aici datorita istoriei unei familii muncitoare si dedicate, care a lucrat cu pasiune timp de patru generatii consecutive. Astfel, acestia nu au muncit doar pentru a oferi publicului o cafea LavAzza de inalta calitate, ci si pentru a-si mentine traditia de-a lungul anilor, cea care garanteaza gustul caracteristic ce poate fi recunoscut oriunde in lume.